סערה; בהוראת השר הורוביץ: המכון לרפואה משפטית יפתח בשבתות

    אבי רבינא No Comments on סערה; בהוראת השר הורוביץ: המכון לרפואה משפטית יפתח בשבתות

    יו"ר יהדות התורה ח"כ משה גפני תקף: "אני מאד מקוה שהשרים והחכים הדתיים בקואליציה לא יתנו לדבר הזה לקרות, ולא יאפשרו לניצן הורביץ לשנות את אופי המדינה היהודית ולגרום לחילולי שבת קודש מבלי שיש פיקוח נפש בדבר"

    21:20
    02.05.24
    פנחס בן זיו No Comments on מפגיני שמאל באו לעורר פרובוקציות וגורשו בריקודים

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    בניגוד להלכה ולנוהג שהיה מקובל משך שנים: שר הבריאות, ניצן הורוביץ הנחה להפעיל את המכון לרפואה משפטית אבו כביר – גם בשבתות ובחגי ישראל.

    הורוביץ כתב הבוקר: "עוד אחד מהדברים שלא רצו לגעת בו שנים, ויצרו סתם עוד סבל להרבה משפחות בשעתן הקשה ביותר. ראינו את זה לאחר האסון הנורא במירון, ובכל פעם שמשפחה מוסלמית לא יכלה לקבור בן משפחה על פי מנהג הדת – כי המכון לרפואה משפטית באבו כביר סגור בשבת. אין לזה שום הצדקה. הנחתי לפתוח בשבת ובחג".

    יו"ר יהדות התורה ח"כ משה גפני תקף: "אני מאד מקוה שהשרים והחכים הדתיים בקואליציה לא יתנו לדבר הזה לקרות, ולא יאפשרו לניצן הורביץ לשנות את אופי המדינה היהודית ולגרום לחילולי שבת קודש מבלי שיש פיקוח נפש בדבר".

    ח"כ אורי מקלב: "המכון לרפואה משפטית הינו חלק מהמערך הממשלתי של מדינת ישראל ודינו כמו כל שלוחה של הממשלה או לשכה ממשלתית הסגורה בשבת קודש. המשמעות היא כי העובדים יאלצו לעבוד בשבת קודש. אל הפניה לפתיחת המכון בלילות השר לא נענה, אך לפתוח את המכון בשבת זהו כן נענה. לא מדובר כאן ברפואה דחופה אלא ברפואה משפטית לאחר המוות, – לפני ששר הבריאות מטפל בנפטרים, שידאג ויפעל להמעיט את הנפטרים ל"ע בטיפול ראוי בבתי החולים הקורסים וכשלי משבר הקרונה".



    0 תגובות